En rolig nyhet i år som en del kanske redan har hört talas om är att vi har rensat ut nere i ladan och lagt in en matta för att möjliggöra träning i vinter eller vid dåligt väder. Med andra ord har klubben fått sin egen ”träningshall”, om än en liten sådan.

På dörren till hallen sitter idag ett kodlås. Vill man få tillgång till koden kan man kontakta någon i styrelsen och behöver då samtidigt påvisa sitt medlemskap. Det här görs antingen genom att uppvisa sitt medlemskort alternativt ta ett foto på detta och mejla över. Våra medlemmar har med andra ord fri tillgång till träning i ladan – enda undantagsfallet är att kursaktivitet alltid har företräde för användning av utrymmet.

För att det inte ska bli för skitigt där inne måste inneskor användas i ladan. Vi kommer att fixa så att det står ett par tofflor som går att låna om man har glömt att ta med. Ta också gärna med en handduk och se då till att torka av blöta eller skitiga tassar innan ni går in för att undvika så mycket smuts och blött som möjligt – som tyvärr hör hösten och vintern till.

I övrigt hoppas vi att alla medlemmar ska ha stor nytta av vår nya möjlighet att träna under tak!

/Styrelsen