Vi håller till strax utanför Ljungby längs med både E4an och 25an, med riktning mot Bredemads avfallsanläggning.

Vägbeskrivningar

Ljungby Brukshundklubb på Google Maps

Från E4 (norrifrån):

När du kommer från E4:an norrifrån, ta avfart 80 mot väg 25 Kalmar/Växjö/Ljungby. Precis i svängen från avfarten, ta höger mot industriområde EKA/trafikövningsbana. Följ vägen tills du kommer till nästa korsning, ta där höger igen mot återvinningscentralen och Brukshundklubb. Följ sedan vägen, förbi återvinningscentralen Bredemad och rakt fram vidare in på grusvägen. När du når en T-korsning, ta vänster och på höger sida ligger nu klubben.

Från E4 (söderifrån):
När du kommer från E4:an söderifrån, ta avfart 80 mot väg 25 Kalmar/Växjö/Ljungby. På avfarten, se till att hålla till vänster så du kommer på rätt håll mot industriområdet EKA och återvinningscentralen. Sväng vänster mot 25an, och sedan direkt vänster igen mot EKA/trafikövningsbana. Följ vägen tills du kommer till nästa korsning, ta där höger mot återvinningscentralen och Brukshundklubb. Följ sedan vägen, förbi återvinningscentralen Bredemad och rakt fram vidare in på grusvägen. När du når en T-korsning, ta vänster och på höger sida ligger nu klubben.

Från 25:an (Växjö):
Kör på 25:an tills du kommer till Ljungby. I Myreborondellen, fortsätt rakt fram och följ vägen. I svängen innan du kommer ut på E4an, ta vänster mot industriområde EKA/trafikövningsbana. Följ vägen tills du kommer till nästa korsning, ta där höger igen mot återvinningscentralen och Brukshundklubb. Följ sedan vägen, förbi återvinningscentralen Bredemad och rakt fram vidare in på grusvägen. När du når en T-korsning, ta vänster och på höger sida ligger nu klubben.

Tips! Får du inte upp Ljungby Brukshundklubb på ditt GPS, prova med Bredemads Avfallsanläggning. Du kommer då direkt till återvinningscentralen och följer sedan vägen likt övriga vägbeskrivningar.

GPS-koordinater:
56.866117, 13.918379