Ska ni gå kurs hos oss? Då kan det vara kul att veta vem ni ska gå för! Nedan följer ett gäng presentationer av våra aktiva instruktörer på klubben.

Caroline Jönsson och hennes hundar.

Caroline Jönsson,
allmänlydnadsinstruktör

Min första hund var schäfergossen Disl, han föddes 1998 och sedan dess har jag tränat hund i Ljungby Brukshundklubbs regi. Har just nu dansk svenska gårdshunden Eros 7 år samt schäfertiken OKI 4 år. Jag tränar främst lydnad, spår och sök med mina hundar.

Vad tycker du är det roligaste med hundträning?

Att jag aldrig blir färdig, finns alltid mer att utforska och lära.

Kontakta Caroline

Miranda Hammarstedt och hennes hundar.

Miranda Hammarstedt, freestyleinstruktör & hjälpinstruktör

Min flock består utav tre Australian Shepherd tikar, (fr. vä) Is på 1.5 år, Storm på 7 år och Lava på 5 år. Jag har varit aktiv i Ljungby Brukshundklubb de senaste fem åren och är dessutom utbildad tävlingssekreterare och skrivare i rallylydnad. Med mina egna hundar tränar och tävlar jag i lydnad, rallylydnad, bruks, freestyle och agility.

Vad tycker du är det roligaste med hundträning?

Alla detaljer! Jag gillar att nörda ner mig i smådetaljer och tycker alltid det är kul att försöka hitta nya lösningar på utmaningar i träningen.

Kontakta Miranda

Monica Lundahl och hennes Rebelle.

Monica Lundahl,
rally- & allmänlydnadsinstruktör

Jag har varit aktiv med hund i LBK sedan 1993 med något uppehåll. Jag har tävlat i lydnad och rallylydnad med inslag av någon enstaka agility-tävling. Med min nuvarande hund tränar jag lydnad, rallylydnad, sök och olika jaktgrenar. Min dotter tränar agility med vår hund. Det händer också att vi ställer ut. Min nuvarande hund är en Stabijhountik på 3 år som heter Rebelle.

Vad tycker du är det roligaste med hundträning?

Det roligaste med hundträning är problemlösningen som det innebär. Att alltid hitta hur jag på ett positivt sätt kunna samarbeta med min hund så att vi blir ett team som utvecklas tillsammans. Det är också det som är så roligt i instruktörsrollen, att få förare och hund att hitta varandra och samarbetet som utvecklar dem framåt tillsammans.

Kontakta Monica

Marie Holmgren och hennes hundar.

Marie Holmgren,
rally- & allmänlydnadsinstruktör

Har två border collies. Jag har tävlat i lydnad, rallylydnad, spår, rapport och lite agility. Tränar även lite sök och nosework där vi gjort doftprov på den första doften. Är även utbildad tävlingsledare för lydnaden.

Vad tycker du är det roligaste med hundträning?

Att ha roligt tillsammans med mina hundar.

Kontakta Marie

Emeli Rönnlund och hennes Nova.

Emeli Rönnlund,
agilityinstruktör

Kontakta Emeli

Mona-Lisa och hennes labrador.

Mona-Lisa Carlsson,
allmänlydnadsinstruktör

Har varit medlem i Ljungby BK sedan 1983 gick min första instruktörsutbildning B-instruktör 1986 gick vidare till A-instruktör i början av 90-talet.
Jag har 5 labradorer och tävlat i lydnad, bruks (spår) en rallytävling.
Har även startat mina hundar i viltspår, och testat jaktprov men är flitigast i utställningsringen.

Vad tycker du är det roligaste med hundträning?

Att se hur hundarna går från klarhet till klarhet och gemenskapen med alla lika hundtokiga inom hundsporten

Kontakta Mona-Lisa

Sofia Beckvall, allmänlydnadsinstruktör