Ordningsregler

För allas trevnad, vänligen respektera och följ de regler vi har.
Vi rastar våra hundar på områdena längs grusvägarna som finns i anslutning till stugan. Naturligtvis plockar vi upp efter våra hundar och slänger i någon av soptunnorna. Vi håller våra hundar kopplade utanför appellplan.

Kurser har företräde till appellplanen. Har du din hund med på appellplanen utan att träna ska den vara kopplad om det finns andra som tränar. Låt inte hundar leka på plan om det finns ekipage som tränar. Under tävlingsdagar är det inte tillåtet att träna på den del av appellplan som är uppmärkt.

Träningsmaterial som använts vid träning ställs undan på avsedd plats efteråt. Om något går sönder så kontakta någon i styrelsen.

Diska och plocka undan efter dig i köket. Kom ihåg att lämna stugan i det skick du själv önskar finna den i. Rökning är förbjuden inomhus och på vår träningsplan. Fimpar slängs såklart i befintliga askfat.

Ha SBK’s dressyrpolicy i åtanke när du tränar.

Skotträning

Vi har i dagsläget ingen utsatt tid eller dag för skotträning. Däremot finns det två startpistoler som man kan låna vid behov, av antingen Mona-Lisa Carlsson (070-3058960) eller Anders Svensk (0708-442763). Man tar i så fall själv kontakt med någon av dem för mer information och för att bestämma tid, och betalar själv för de skott man använder (5kr/skott).

Träna på annan klubb
Som medlem i Svenska Brukshundklubben kan du ha chans att få träna på en annan klubb än den du är medlem i. Det är upp till varje klubb att avgöra vem man ger tillträde så fråga alltid först! Kontaktuppgifter till ansvariga i Ljungby Brukshundklubb hittar du under fliken Klubben/Styrelsen.

Vill du passa på att träna på en annan klubb när du är på resande fot så måste du fråga den klubben om lov först. Har du tankar på att träna kontinuerligt på en annan klubb bör du se till att bli medlem även där.

Klubben bestämmer
Inom Svenska Brukshundklubben är varje lokalklubb en egen juridisk person och har en egen styrelse. Det är därför klubben själv som bestämmer hur man vill ha det på sin klubb och vilka som ges tillträde.

Du vet väl att du kan hyra klubbstugan?
När du hyr klubbstugan så hyr du både stugan och får förtur på klubbens planer – med andra ord kan det fortfarande vara medlemmar uppe och träna på ytor där de inte stör. I kostnaden ingår dock inte hyrning av klubbens inomhushall i ladan, hyrning av hallen diskuteras separat.

Kostnad för medlemmar: 200 kr/dag, 100kr/halvdag
Kostnad för icke medlemmar: 500 kr/dag, 250kr/halvdag

Det går även att ställa upp husvagn på klubben vid hyrning av klubbstugan.
Kostnad för el till husvagn: 50kr/dygn

Städning ska ske senast dagen efter kl 16.00. Är inte stugan i det skick som den var när den lånades, debiteras man samma kostnad man betalat för att hyra.
Vid skadegörelse får den som hyrt stugan stå för kostnaden.

Observera att vid uthyrning av klubben så ingår inte den del av planerna som ligger närmast parkeringen i uthyrningen. Detta är för att klubbens medlemmar fortfarande ska få chans att träna, självklart genom att ta hänsyn till de som hyr ut och inte störa dessa i och med sin träning eller träna precis där de håller till. Vår klubb har många stora planer och plats för alla! (undantagsfall är ifall klubben är uthyrd för större evenemang, så som utställningar eller dylikt)

Status (uthyrda datum):
15-17 juli — Vivi Svensson