Att bli medlem i Ljungby Brukshundklubb kommer med en rad förmåner! Gemenskap, tillgång till kurser, kursplan, marker och träningsmaterial samt gemensamma aktiviteter och träningar. Hos oss är alla välkomna, oavsett tidigare kunskaper, erfarenheter eller ras på hunden. Såvida du är sugen på att utvecklas tillsammans med din hund och vill göra detta på ett positivt sätt så är du varmt välkommen att bli medlem hos oss.

Två gånger om året hålls det ett medlemsmöte där du som medlem är välkommen att komma med synpunkter om klubben och dess verksamhet, eller bara önska aktiviteter eller kurser för framtiden. Vi bjuder alltid på fika och trevlig gemenskap!

Har du några frågor eller funderingar? Hör av dig till info@ljungbybrukshundklubb.se så hjälper vi dig!

Medlemsskap

Det finns fyra olika medlemskategorier inom Svenska Brukshundklubben. Medlemsavgiften är en löpande årsavgift (dvs betalar du in i maj är ditt medlemskap giltigt t.o.m. maj året därpå). Notera att avgifterna för de olika medlemskapen själv bestäms av varje klubb på årsmötet, då vi har fått besked om hur stor del av avgifterna som kommer att gå till Svenska Brukshundklubben. Det här betyder att avgifterna kan skilja sig mellan olika klubbar.

Länkar till SBKs rasklubbar för bruksraser hittar du här.

Har du frågor kring medlemskap kontaktar du Caroline Jönsson (medlemsansvarig).

Ordinarie medlem – 595kr

Du blir medlem i Svenska Brukshundklubben och även i Ljungby Brukshundklubb. Medlemskapet består av en förbundsavgift (400kr) som går till SBK och en lokalklubbsavgift som går till Ljungby Brukshundklubb. Medlemskapet ger dig tillgång till alla förmåner och aktiviteter hos både Ljungby Brukshundklubb och Svenska Brukshundklubben.

För att bli medlem i Ljungby Brukshundklubb klickar du på den här länken: https://brukshundklubben.membersite.se

Ny medlem klickar därefter på knappen ”Bli medlem”.

Ordinarie medlem, delbetalande – 195 kr

Om du redan är ordinarie medlem i annan lokalklubb eller rasklubb inom SBK så kan du bli delbetalande medlem hos Ljungby Brukshundklubb.

För att bli medlem även i Ljungby Brukshundklubb klickar du på den här länken: https://brukshundklubben.membersite.se

Är du redan medlem i en klubb inom Svenska Brukshundklubben loggar du först in och går därefter till Medlemskap – Bli medlem i vänstermenyn.

Familjemedlem – 150 kr

Om någon med samma adress som dig redan är ordinarie medlem i Ljungby så kan du bli familjemedlem.
Ordinarie medlem lägger till familjemedlem via fliken ”min familj” på membersite.

Ungdomsmedlem – 320 kr

Är du mellan 6-25 år så kan du istället bli medlem i Sveriges Hundungdom (SHU) och få tre medlemskap till priset av ett. Detta medlemskap tecknas och betalas direkt till SHU. Du måste sedan ange att du vill vara med i Ljungby Brukshundklubb bland SBKs lokalklubbar när du tecknar ditt medlemskap (notera att du inte kan välja både en rasklubb och en lokal brukshundklubb).

Teckna ditt medlemskap här: Bli medlem i SHU

Medlemsförmåner

• 6 nr/år av tidningen Brukshunden
  • samarbete med Agria som ger 10% rabatt på hundförsäkringar
  • personolycksfallsförsäkring när du deltar på klubbens aktiviteter
  • tillgång till kurser, utbildningar, tävlingar och marker att träna på

Exklusivt för Ljungby Brukshundklubbs medlemmar:

Ta del av alla medlemserbjudanden

Hantering av personuppgifter

Genom att bli medlem i Ljungby Brukshundklubb så accepterar du att vi sparar dina personuppgifter och behandlar dem enligt de ändamål som beskrivs av Svenska Brukshundklubbens organisation. De uppgifter som vi behöver är ditt namn, personnummer, adress, postadress, e-post och telefonnummer. Du kan läsa mer om hur dina uppgifter behandlas på Svenska Brukshundklubbens hemsida: http://www.brukshundklubben.se/klubbar-medlemskap/bli-medlem/medlemsvillkor/

Kursavgifter
Alla kursavgifter finns specificerade i informationen gällande respektive kurs. Dessa hittar du i menyn under fliken Kurser. Där står även mer om vad som ingår i de olika kurserna.

Om du inte är medlem sedan tidigare går du in på SBKs sida för information om ”Mina sidor”. Här kan du sedan även logga in för att ändra din adress, skriva ut ditt medlemsbevis eller avsluta ditt medlemskap.

Senast uppdaterat: 24 maj 2023 @ 22:50