Intresserad av att gå kurs med din hund?

Vi erbjuder årligen ett antal olika kurser som du kan gå med din hund vid olika tillfällen.
Anmälan och information kring respektive kurs sköts via Studiefrämjandet.

 

Det är framför allt följande kurser som erbjuds:

  • Valpkurs
  • Allmänlydnadskurs
  • Rallylydnadskurs (olika nivåer)
  • Agilitykurs (olika nivåer)
  • Tävlingslydnad (olika nivåer)
  • Freestyle
  • Bruks (olika grenar)

 

Emellanåt dyker det även upp kurser inom andra grenar, eller gästinstruktörer på klubben. Information om kurserna (kostnad, längd och förkunskaper) hittar du på deras respektive kurssida under fliken Kurser i menyn. Tänk på att du även måste vara medlem i klubben för att kunna gå kurs hos oss.

Vill ni veta mer om vilka det är som håller i kurs på klubben, så kan ni läsa mer om våra instruktörer här: Våra instruktörer

 

Vår kursverksamhet

  • Vi följer SBKs policy för hundhållning och vår relation till hunden vid uppfostran, utbildning och träning
  • Alla hundar oavsett ras är välkomna.
  • Vi verkar för hundträning med positiva inlärningsmetoder.
  • Vi vill utbilda och skapa kunniga hundägare.
  • Vi främjar hundsporten.
  • Vi behåller egna personliga åsikter för oss själva, vi har alla varit nybörjare någon gång och vi har olika högt ställda mål med vår träning. Däremot försöker vi ge varandra träningshjälp och konstruktiv kritik

 

Intresseanmälan

Om du vill anmäla intresse för en kurs inom en specifik gren som inte redan erbjuds, så kan du skicka in en intresseanmälan via formuläret nedan. Du kan fylla i formuläret igen och anmäla ditt intresse för fler grenar om du vill.

Observera att en intresseanmälan inte automatiskt innebär att en kurs kan bli av eller en garanterad plats på en kommande kurs – anmälan sköts som vanligt via Studiefrämjandet, och kurser kräver minst 4 deltagare för att bli av.


 

Hantering av personuppgifter

När du anmäler dig till en kurs hos Ljungby Brukshundklubb så accepterar du att klubben sparar och hanterar dina personuppgifter. Följande uppgifter behövs om dig som förare: namn, personnummer, adress, postadress, e-post och telefonnummer. Utöver det här behöver vi även din hunds namn, ålder, kön och ras. Dina uppgifter kommer endast att behandlas av den/de instruktörer som håller i kursen som du har anmält till, klubbens utbildningsansvarig och klubbens kassör. Efter avslutad kurs kommer dina uppgifter att raderas. Inga personuppgifter säljs någonsin vidare till andra organisationer eller företag, men som brukshundklubb rapporterar vi in dina uppgifter till Studiefrämjandet som Svenska Brukshundklubben har ett samarbetsavtal med. Har du några fortsatta frågor eller funderingar kring hanteringen av dina uppgifter, fråga din närmsta instruktör eller hör av dig till vår medlemsansvarig.

Anmälnings- och avbokningsregler

När du anmäler dig till kurs så bekräftar kursansvarig din anmälan inom 24h. Har du inte hört någonting inom den tiden, så hör av dig för att säkerställa att din anmälan har kommit fram. Är du osäker på om din anmälan har gått igenom i formuläret så går det alltid bra att skicka in en gång till.

För att din plats på kursen ska vara säkrad behöver du sedan betala in kurs- och ev. medlemsavgift (gäller endast om du inte redan är medlem) senast 1 vecka innan kursstart. Genomförd betalning bekräftar din plats på kursen, och ifall betalningen uteblir så kommer platsen gå vidare till en ev. reserv.

Samma sak gäller vid en eventuell avbokning av kurs. Du måste senast avboka din kursplats 1 vecka innan kursstart. Görs avbokning senare än så, återbetalas endast hälften av din kursavgift. Självklart får du dock full återbetalning om du kan uppvisa giltigt läkar- eller veterinärintyg.

 

Senast uppdaterat: 2 mar 2024 @ 10:09