Ni har väl inte missat att vi nyligen har fått en ungdomskommitté på klubben? Maja Svensson och Ellen Nilsson är det som håller i detta, och redan den 11 juni kommer det att anordnas en träningstävling i agility för barn och ungdomar på klubben med några gemensamma träningar fram tills tävlingstillfället. Nedan hittar ni inbjudan från Maja och Ellen:

Hej!
Den 11/6 kommer det att anordnas en träningstävling i agility för barn och ungdomar. Vi kommer att ha fyra träningstillfällen från 14/5 till 4/6 och avsluta med en träningstävling veckan efter, 11/6. Agilityträningarna kommer att vara på söndagar mellan 17:00-18:00, därefter kommer det att bjudas på fika. Inga förkunskaper krävs, men det är ett plus om man kan ha sin hund lös. Det är inget krav att vara med på träningarna för att få tävla. Vid träningstillfällena kommer vi att gå igenom vad som är bra att tänka på, men man får träna på det som man själv tycker att man behöver och det kommer finnas hjälp att få. Tävlingen kommer att genomföras som en riktig, men det kommer finnas ledare som hjälper deltagarna med allt de behöver.

Det kostar 150 kronor för att delta på träningarna. Sista anmälningsdagen för att delta på antingen träning eller tävling är 10/5.

Anmälan görs via mejl till maja.collie@gmail.com eller ellen.nilssson@outlook.com

I anmälan ska det stå med följande:
Hundens namn och storlek
Barnets/ungdomens namn och ålder
Om man vill delta på träningarna eller bara vara med på tävlingen.

Minsta antalet deltagare är fem stycken. Vi hoppas på många deltagare, roliga träningar och en härlig tävling!

/Maja Svensson & Ellen Nilsson
(Ungdomskommittéen Ljungby Brukshundklubb)